Lumo Energia Oyj lopettaa toimintansa sähkönmyyjänä 1.9.2022 ja sen nykyisten asiakkaiden pitää tehdä uusi sähkösopimus toisen myyjän kanssa.
Osalle asiakkaista Lumo Energia on löytänyt uuden sähkömyyjän yritysjärjestelyiden avulla. Osa Lumo Energian asiakkaista on saanut kirjeen, jossa se kehottaa asiakkaita etsimään uuden sähkönmyyjän. Jos olet saanut kirjeen tai olet Lumo Energian asiakas, sinun kannattaa toimia heti, jotta sähkönjakelu ei katkea. Lumo Energian asiakkaat eivät siirry automaattisesti toisen sähkönmyyjän asiakkaiksi.
Kajave Oy ei voi paikallisena verkkoyhtiönä automaattisesti siirtää sähkösopimusta, vaan Lumo Energian asiakkaiden on tehtävä uusi sähkönmyyntisopimus itse. Samalla kannattaa sopia itselle sopivasta hinnasta ja ehdoista.
Löydä uusi sähkönmyyjä
Sähkönmyyjää voi etsiä ja hintoja kilpailuttaa esimerkiksi Energiaviraston ylläpitämällä sahkonhinta.fi -sivustolla. Uusi sähkönmyyjä ilmoittaa Kajaveen sopimuksen alkamisesta. Sähkönmyyjä tarvitsee kuitenkin vähintään 14 vuorokautta sähkötoimituksen aloittamiseen. Siksi uusi sopimus on syytä tehdä pian tai viimeistään 17.8.2022.
Autamme sinua mielellämme sähkönmyyjän vaihtoon liittyvissä asioissa. Asiakaspalvelumme on tavoitettavissa 010 192 800 kello 9–17. Lisätietoja löytyy myös osoitteesta energiavirasto.fi.