Muuttajalle - when you are moving!

Haluamme tehdä sähkön kytkemisestä uuteen kotiisi mahdollisimman helppoa.
Muutto

Kun olet muuttamassa, ota yhteyttä sähkönmyyntiyhtiöösi ja tee sähkösopimus myyjäsi kanssa hyvissä ajoin ennen muuttoa. Saamme tiedot sähkösopimuksesi alkamisesta ja päättymisestä suoraan myyntiyhtiöltä, joten sinun ei tarvitse olla meihin yhteydessä. Lähetämme sinulle toki sopimusvahvistuksen verkkopalvelusta.

Jos sähköt on katkaistu käyttöpaikassasi, on syytä varmistaa, että niiden takaisinkytkentä on turvallista. Luethan silloin alla olevat ohjeet, jotta kytkentä on mahdollista tehdä turvallisesti.

Sähköjen takaisinkytkentä muuton yhteydessä

Kun olet tehnyt sähkösopimuksen myyntiyhtiösi kanssa käyttöpaikkaan, jossa sähköt on katkaistu, saat meiltä tekstiviestin. Viestissä pyydämme sinua vahvistamaan meille, onko sähköjen kytkentä turvallista.

Kun olet varma, ettei palovaaraa ole, vastaa viestiimme sanalla KYTKE.

Toimi näin

  • Varmista, että kaikki sähkölaitteet ovat pois päältä. Katso myös, ettei sähkölieden tai -kiukaan päällä ole tavaroita.
  • Kytkemme sähköt päälle joko etäohjauksena tai siten, että asentajamme käy kiinteistön yhteismittauskeskuksessa sijaitsevalla sähkömittarilla. Otathan huomioon, että olet itse vastuussa asunnon turvallisuudesta.
  • Kytkemme sähköt päälle muuttopäivänä, jos viestisi on tullut meille ennen kello 13. Kytkentä on sinulle maksuton. 
  • Huomioithan, että sähköt eivät kytkeydy välttämättä heti lähettämäsi tekstiviestivarmistuksen jälkeen. Etäkytkentöjä tehdään arkisin klo 8–16.
  • Jos viestisi tulee meille muuttopäivänä kello 13 jälkeen, avaamme sähköt seuraavan arkipäivän kuluessa. Viikonloppuisin lähetettyjen varmistusten kytkennät tehdään seuraavana arkipäivänä kello 16 mennessä.

Sijaitseeko sähkömittari asunnossasi? Tarkista myös, että pääkytkin on I-asennossa. Jos kytkin on asennossa 0, mittariin ei saada yhteyttä eikä sähköjä saada päälle.

Palvelumaksut

Kytkentä on arkisin maksuton. Iltaisin, viikonloppuisin, arkipyhinä ja kiireellisissä kytkennöissä veloitamme verkkopalveluhinnastomme mukaisen maksun.

 

Tarvitsetko lisätietoja?

Chattaa asiakaspalvelijamme kanssa – autamme mielellämme!

 

Are you moving?

When moving to a new apartment, please firstly contact your electricity seller (retailer company). The seller will automatically contact us. We get the information from the seller, that you need electricity. You will receive confirmation letter from us.

If there is no electricity in your apartment's site connection, to guarantee safe connection, please read the following instructions:

Electricity in your home safely 

You may have received a text message from us asking you to confirm whether the electrical connection is safe. If you are sure that there is no risk of fire, reply to our message with the a word KYTKE.

Check out these instructions, before replying

  • First, make sure that all electrical appliances in your usage location are turned Off. Also, make sure there are no items on the kitchen electric stove or sauna stove.
  • We switch on the electricity either remotely or by our electrician, who is using an electricity meter located in the property's common measurement center. Please note that you are responsible for a safe connection of the apartment or property.
  • We will turn on the electricity at the same day of the move if your message has arrived to us before 1 pm. Connections made in weekdays are free of charge. Please note that the electricity may not turn on immediately after the SMS confirmation. Remote connections are made in weekdays from 8 am to 4 pm.
  • If your message arrives to us after 1 pm on the day you are moving, we will open the electricity within the next business day. 

Is your electricity meter located in your own apartment? Please note, that the main switch must be in the I position (turned on). If the switch is in the position 0, the meter will not be connected and electricity will not be turned on.

Service price list

The connection is free in weekdays. For connections made after 4 pm or on weekends or on public holidays, we charge a connection fee in accordance with our service price list.

Need more information?

Chat with our customer service – we are happy to serve you!